2003.
- 2003. június 19-én
a QS9000 felülvizsgálati auditon sikeresen megfeleltünk.
- A vállalat 2003.
ápril 25-i rendes közgyűlésén elhatározta, hogy a 65 éves múlt és
tradíció alapján visszaveszi azt a nevet, amelynek alapján Európa- és
világszerte ismert:
BAKONY Művek Autóalkatrészgyártó Részvénytársaság
BAKONY Művek Autoersatzteilherstellungs Aktiengesellschaft
BAKONY Művek Automotive Parts Manafuacturing company Limited
- Az Európai Uniós
csatlakozás kihívásainak való megfelelés érdekében tovább folytatjuk a
szervezet korszerűsítését, modernizálását.
- Az informatikai
beruházás keretében, 2003 év során az SAP vállalatirányítási
rendszer bevezetésére, valamint informatikai képzésekre kerül sor. Az
SAP rendszer bevezetésétől is versenyképességünk további növekedését
várjuk.
- 2003. március 28-án új
irodaépületet avatunk a XXI. század szellemében.
|
2002.
- Cégünk kimagasló
üzleti sikere, hogy a többéves kiemelkedően jó üzleti kapcsolatnak
köszönhetően a SUZUKI által kifejlesztett új termék, az YM6 projectben
való részvételt elnyertük.
- Jelentős változás
a vállalat élében a vezérigazgató-váltás. Az új vezérigazgató, Zentai
Gábor egyben tulajdonos is. A cég új vezetése a hatékonyabb működés
érdekében tett szervezet-átalakítási lépések meghozták a várt eredményt
a 2002-es év nyereséges és a 2003. évi terv szintén eredményt mutat.
|
2001.
- A már meglévő
ablaktörlőlapát-gyártáson felül kengyelgyártás kezdődött a Valeo Wiper
Divízió számára a volt TMK épület felújításával megvalósult 1700 négyzetméter
alapterületű üzemcsarnokban. A kengyelek (ezekből az alkatrészekből
épülnek fel az ablaktörlő lapátok) gyártása a vállalat számára évi
1 200 millió Ft árbevételt eredményez.
- A vállalat
neve Bakony Autóalkatrész Gyártó Részvénytársaságra változott.
|
2000.
- A gyártott termékek
60 % - a megújult. Új gyártósoron kezdődött el az Opel Agila és a
Suzuki Wagon R+ típusok számára egy új ablaktörlőrendszer gyártása.
Évi 2,5 millió db gyártására alkalmas forgácsoló célgépen indult meg
a forgácsolt ajtózsanérok termelése. Az Opel és a Suzuki
közös fejlesztésű autójához ugyancsak a vállalat szállítja a motorháztető-
és az 5. ajtó-zsanérokat, az ajtózár-mechanizmust, valamint
további 8 fajta motortéri lemezalkatrészt.
- Alkatrészgyártás
indult számítástechnikai berendezések és ipari - háztartási gépek
gyártói számára is: Philips monitorok és Elekthermax ipari csőfűtőtestek
fémalkatrészei készülnek Veszprémben.
- A vállalat
két leányvállalatát - Flexmont Szereléstechnikai Kft. - t és az Ipari
Kerámia Kft. - t - értékesítette.
|
1999.
- A Bankár Csoport
az MMG-ből a synergiák kihasználása érdekében az autóműszer üzletágat
a Bakony Művekbe helyezte át, a vállalat kecskeméti telephellyel és
új autóipari profillal (Suzuki Swift műszerfalának és fűtőberendezésének
gyártása) bővült.
|
1998.
- A vállat meghatározó
tulajdonosává vált a Bankár Csoport.
- Az orosz pénzügyi
válság és a nyugat-európai és hazai autógyárak egyre bővülő igényei
következményeként a vállalat radikális termékszerkezet-váltást hajtott
végre. Az orosz piacokra történő szállításokat megszüntette, a felszabaduló
kapacitásokat kizárólag a nyugat-európai és hazai autógyárak és azok
beszállítói részére szállított termékek gyártására tette alkalmassá.
- A nyugati autóipari
vevők elvárásainak való megfelelés célkitűzésével sor került a szervezet
átfogó korszerűsítésére és a SUB-S projekt keretében megindult a felkészülés
az Opel és a Suzuki új autóihoz történő alkatrészszállításokra.
- A vállalat
minőségbiztosítási rendszere elnyerte a QS 9000 minősítést.
|
1995.
- A VAZ gyári
beszállítások leállítása felszabadította a pótalkatrész szállítási
lehetőségeket az orosz piacon. Az 1998. augusztusi pénzügyi válságig
a cég jelentős üzleti területévé fejlődött az autóipari pótalkatrészgyártás.
|
1994.
- A vállalat privatizációjára
kiírt ÁVÜ pályázatot az MRP és MBO konzorciuma nyerte el.
- A vállalat
minőségbiztosítási rendszere elnyerte az ISO 9001 minősítést.
|
1992.
- A vállalat állami
vállalatból részvénytársasággá alakult át, a fő tulajdonos az Állami
Vagyonügynökség lett. Az átalakult cég neve: Bakony Művek Autóalkatrészgyártó
Részvénytársaság.
- A Magyar Suzuki
első beszállítói közé bekerülve részben a japán Mitsuba licence alapján
a vállalat a Suzuki Swift-hez ablaktörlőrendszer és kürt
szállítását kezdte meg.
|
1991.
- A rendszerváltást
követően a cég a hagyományos nagyvállalati szervezet korszerűsítésének
első lépéseként két leányvállalatot alapított. A Szereléstechnikai
Önálló Üzem Flexmont Szereléstechnikai Kft.-ként folytatta tovább
az automatizált szerelőrendszerek és az ergonómiai szereléstechnikai
elemek gyártását. A Gyújtógyertya Gyáregységből alakult meg a Bakony
Gyújtógyertya- és Kerámiagyártó Kft. ipari kerámia és gyújtógyertya
gyártására specializálódva. Alapvető változást jelentett a Kft. életében,
hogy megkezdte a General Motors licence alapján az AC Delco gyújtógyertya
gyártását.
|
1985.
- A VAZ új autótípusához,
a Lada Samara-hoz a vállalat Kutató-Fejlesztő Bázisán kifejlesztett
saját licencű termékek szállítását indította el: gyújtáselosztót,
kormányzáras gyújtáskapcsolót és ablaktörlőrendszert szállított.
|
1982.
- Az angol Smith
Industrie-tól vásárolt KLG licenc, know-how felhasználásával, szintén
az angol cégtől vásárolt új gyártósorokon a nyugati importot kiváltó
modern gyújtógyertyagyártás indult el. A gyártósor alkalmas volt egy
új profil indítására is: magas követelményeknek megfelelő ipari finomkerámia-alkatrészek
termelése is elindulhatott.
|
1974.
- A togliatti
autógyárral való kapcsolat új lehetőséget adott arra, hogy más autógyárakkal
is beszállítói kapcsolat alakuljon ki. Így a cég beszállítója lett
a P-126-os Polski Fiat, a Moszkvics, a Zastava és a Dacia személygépkocsigyáraknak,
de szállított terméket a Kamaz teherautógyár részére is.
- Az alkatrész-összeállításból
adódó szerelési igény arra ösztönözte a Bakony Műveket, hogy ipari
szerelés- és adagolástechnikai berendezések gyártásához fogjon. A
Bosch cégtől vásárolt licenc alapján - kezdetben saját részre - komplett
szerelősorokat, egyedi munkahelyeket állít elő, majd több szerelősort
készít NDK és orosz autógyárak részére. A szerelési munkahelyek tervezésére
bevezetésre került a 3M munkaszervezési módszer.
|
1968.
- A vállalat első
beépítésre kerülő autóvillamossági termékek gyártási jogát szerezte
meg és a Volga Autógyár (VAZ) beszállítója lett. A négy termék: gyújtáselosztó,
kormányzáras gyújtáskapcsoló, komplett ablaktörlő berendezés és kürt
hosszú időre kialakítja a vállalat tevékenységét. A profilváltásnak
megfelelően a név Bakony Fém- és Elektromoskészülék Művekre módosult.
|
1949.
- A háború után
1949-ben a céget államosították. Fémfeldolgozó Vállalat néven folytatta
tovább a termelést. A részben megmaradt hadiipari jelleg mellett a
profilhoz kapcsolódó termékek, mint például a szifonpatron számítottak
alapterméknek. Ekkoriban készülnek különféle zárak és kéziszerszámok.
Az ötvenes évek végén megjelennek az elektromos kapcsolók, és a háztartási
kismegszakítók is az új termékek között találhatók. A járműipari termékek
megjelenését a komplett lendkerékmágnes, a több autótípushoz készülő
feszültségszabályzók és a gyújtó transzformátor jelentette.
|
1938.
- A Bakony Művek
Rt. jogelődje a Magyar Lőszerművek Részvénytársaság 1938-ban alakult
gyalogsági lőszer gyártására.
|