Történet


2003.

  • 2003. június 19-én a QS9000 felülvizsgálati auditon sikeresen megfeleltünk.

  • A vállalat 2003. ápril 25-i rendes közgyűlésén elhatározta, hogy a 65 éves múlt és tradíció alapján visszaveszi azt a nevet, amelynek alapján Európa- és világszerte ismert:

    BAKONY Művek Autóalkatrészgyártó Részvénytársaság

    BAKONY Művek Autoersatzteilherstellungs Aktiengesellschaft

    BAKONY Művek Automotive Parts Manafuacturing company Limited

  • Az Európai Uniós csatlakozás kihívásainak való megfelelés érdekében tovább folytatjuk a szervezet korszerűsítését, modernizálását.
  • Az informatikai beruházás keretében, 2003 év során az SAP vállalatirányítási rendszer bevezetésére, valamint informatikai képzésekre kerül sor. Az SAP rendszer bevezetésétől is versenyképességünk további növekedését várjuk.
  • 2003. március 28-án új irodaépületet avatunk a XXI. század szellemében.


2002.

  • Cégünk kimagasló üzleti sikere, hogy a többéves kiemelkedően jó üzleti kapcsolatnak köszönhetően a SUZUKI által kifejlesztett új termék, az YM6 projectben való részvételt elnyertük.
  • Jelentős változás a vállalat élében a vezérigazgató-váltás. Az új vezérigazgató, Zentai Gábor egyben tulajdonos is. A cég új vezetése a hatékonyabb működés érdekében tett szervezet-átalakítási lépések meghozták a várt eredményt a 2002-es év nyereséges és a 2003. évi terv szintén eredményt mutat.


2001.

  • A már meglévő ablaktörlőlapát-gyártáson felül kengyelgyártás kezdődött a Valeo Wiper Divízió számára a volt TMK épület felújításával megvalósult 1700 négyzetméter alapterületű üzemcsarnokban. A kengyelek (ezekből az alkatrészekből épülnek fel az ablaktörlő lapátok) gyártása a vállalat számára évi 1 200 millió Ft árbevételt eredményez.
  • A vállalat neve Bakony Autóalkatrész Gyártó Részvénytársaságra változott.


2000.

  • A gyártott termékek 60 % - a megújult. Új gyártósoron kezdődött el az Opel Agila és a Suzuki Wagon R+ típusok számára egy új ablaktörlőrendszer gyártása. Évi 2,5 millió db gyártására alkalmas forgácsoló célgépen indult meg a forgácsolt ajtózsanérok termelése. Az Opel és a Suzuki közös fejlesztésű autójához ugyancsak a vállalat szállítja a motorháztető- és az 5. ajtó-zsanérokat, az ajtózár-mechanizmust, valamint további 8 fajta motortéri lemezalkatrészt.
  • Alkatrészgyártás indult számítástechnikai berendezések és ipari - háztartási gépek gyártói számára is: Philips monitorok és Elekthermax ipari csőfűtőtestek fémalkatrészei készülnek Veszprémben.
  • A vállalat két leányvállalatát - Flexmont Szereléstechnikai Kft. - t és az Ipari Kerámia Kft. - t - értékesítette.


1999.

  • A Bankár Csoport az MMG-ből a synergiák kihasználása érdekében az autóműszer üzletágat a Bakony Művekbe helyezte át, a vállalat kecskeméti telephellyel és új autóipari profillal (Suzuki Swift műszerfalának és fűtőberendezésének gyártása) bővült.


1998.

  • A vállat meghatározó tulajdonosává vált a Bankár Csoport.
  • Az orosz pénzügyi válság és a nyugat-európai és hazai autógyárak egyre bővülő igényei következményeként a vállalat radikális termékszerkezet-váltást hajtott végre. Az orosz piacokra történő szállításokat megszüntette, a felszabaduló kapacitásokat kizárólag a nyugat-európai és hazai autógyárak és azok beszállítói részére szállított termékek gyártására tette alkalmassá.
  • A nyugati autóipari vevők elvárásainak való megfelelés célkitűzésével sor került a szervezet átfogó korszerűsítésére és a SUB-S projekt keretében megindult a felkészülés az Opel és a Suzuki új autóihoz történő alkatrészszállításokra.
  • A vállalat minőségbiztosítási rendszere elnyerte a QS 9000 minősítést.


1995.

  • A VAZ gyári beszállítások leállítása felszabadította a pótalkatrész szállítási lehetőségeket az orosz piacon. Az 1998. augusztusi pénzügyi válságig a cég jelentős üzleti területévé fejlődött az autóipari pótalkatrészgyártás.


1994.

  • A vállalat privatizációjára kiírt ÁVÜ pályázatot az MRP és MBO konzorciuma nyerte el.
  • A vállalat minőségbiztosítási rendszere elnyerte az ISO 9001 minősítést.


1992.

  • A vállalat állami vállalatból részvénytársasággá alakult át, a fő tulajdonos az Állami Vagyonügynökség lett. Az átalakult cég neve: Bakony Művek Autóalkatrészgyártó Részvénytársaság.
  • A Magyar Suzuki első beszállítói közé bekerülve részben a japán Mitsuba licence alapján a vállalat a Suzuki Swift-hez ablaktörlőrendszer és kürt szállítását kezdte meg.


1991.

  • A rendszerváltást követően a cég a hagyományos nagyvállalati szervezet korszerűsítésének első lépéseként két leányvállalatot alapított. A Szereléstechnikai Önálló Üzem Flexmont Szereléstechnikai Kft.-ként folytatta tovább az automatizált szerelőrendszerek és az ergonómiai szereléstechnikai elemek gyártását. A Gyújtógyertya Gyáregységből alakult meg a Bakony Gyújtógyertya- és Kerámiagyártó Kft. ipari kerámia és gyújtógyertya gyártására specializálódva. Alapvető változást jelentett a Kft. életében, hogy megkezdte a General Motors licence alapján az AC Delco gyújtógyertya gyártását.


1985.

  • A VAZ új autótípusához, a Lada Samara-hoz a vállalat Kutató-Fejlesztő Bázisán kifejlesztett saját licencű termékek szállítását indította el: gyújtáselosztót, kormányzáras gyújtáskapcsolót és ablaktörlőrendszert szállított.


1982.

  • Az angol Smith Industrie-tól vásárolt KLG licenc, know-how felhasználásával, szintén az angol cégtől vásárolt új gyártósorokon a nyugati importot kiváltó modern gyújtógyertyagyártás indult el. A gyártósor alkalmas volt egy új profil indítására is: magas követelményeknek megfelelő ipari finomkerámia-alkatrészek termelése is elindulhatott.


1974.

  • A togliatti autógyárral való kapcsolat új lehetőséget adott arra, hogy más autógyárakkal is beszállítói kapcsolat alakuljon ki. Így a cég beszállítója lett a P-126-os Polski Fiat, a Moszkvics, a Zastava és a Dacia személygépkocsigyáraknak, de szállított terméket a Kamaz teherautógyár részére is.
  • Az alkatrész-összeállításból adódó szerelési igény arra ösztönözte a Bakony Műveket, hogy ipari szerelés- és adagolástechnikai berendezések gyártásához fogjon. A Bosch cégtől vásárolt licenc alapján - kezdetben saját részre - komplett szerelősorokat, egyedi munkahelyeket állít elő, majd több szerelősort készít NDK és orosz autógyárak részére. A szerelési munkahelyek tervezésére bevezetésre került a 3M munkaszervezési módszer.


1968.

  • A vállalat első beépítésre kerülő autóvillamossági termékek gyártási jogát szerezte meg és a Volga Autógyár (VAZ) beszállítója lett. A négy termék: gyújtáselosztó, kormányzáras gyújtáskapcsoló, komplett ablaktörlő berendezés és kürt hosszú időre kialakítja a vállalat tevékenységét. A profilváltásnak megfelelően a név Bakony Fém- és Elektromoskészülék Művekre módosult.


1949.

  • A háború után 1949-ben a céget államosították. Fémfeldolgozó Vállalat néven folytatta tovább a termelést. A részben megmaradt hadiipari jelleg mellett a profilhoz kapcsolódó termékek, mint például a szifonpatron számítottak alapterméknek. Ekkoriban készülnek különféle zárak és kéziszerszámok. Az ötvenes évek végén megjelennek az elektromos kapcsolók, és a háztartási kismegszakítók is az új termékek között találhatók. A járműipari termékek megjelenését a komplett lendkerékmágnes, a több autótípushoz készülő feszültségszabályzók és a gyújtó transzformátor jelentette.


1938.

  • A Bakony Művek Rt. jogelődje a Magyar Lőszerművek Részvénytársaság 1938-ban alakult gyalogsági lőszer gyártására.